Informatie Massage/Infrarood

Ik vind het zelf  fijn om ruimte te nemen voor een behandeling en soms kunnen deze  behandelingen wat uitlopen, daarom kun je deze behandelingen alleen via tel, mail of whatsapp aanvragen.

In deze wereld willen we allemaal wel wat meer ontspanning en minder stress. Voeding, beweging en lichamelijke aandacht is voor ons lichaam en geest daarom ook erg belangrijk.

De behandelingen die je hier kunt krijgen zijn daarom ook puur voor de ontspanning, al doen de infrarood pakkingen wel iets meer als dat.

In de meeste gevallen kun je deze behandeling gewoon ondergaan. Heb je vragen of twijfel je?? Neem dan gewoon even contact met me op of overleg dit met je huisarts. Natuurlijk kunnen behandeling worden aangepast, dat wordt dan tijdens de intake met je besproken.

Contra indicaties infrarood:

• Koorts
  • Verhoogde stofwisseling
  • Oedeem, hart, long of nierfalen
  • Hartafwijkingen en pacemaker

Magnesium Gel Pakking met Infrarood

Deze professionele infrarood deken die om je heen wordt geslagen, (LET OP!! deze heeft een maximale breedte van 180 cm), heeft 85 warmte instellingen en is verdeeld in driezones die afzonderlijk kunnen worden ingesteld. Infraroodstralingen dringen dieper door dan gewone warmte en verwarmen het  lichaam van binnenuit. De combinatie van infraroodstraling en de warmte verwijderen de bloedvaten, openen de poriën en bevorderen daardoor een optimale opname van magnesium. Infrarood warmte therapie versneld de stofwisseling en verbetert alle circulatie processen in het lichaam. Door te zweten worden vuil en afvalstoffen afgevoerd en worden ongezonde en oude huidcellen aan het oppervlak van de huid sneller afgebroken en vervangen. Dit alles tezamen zorgt dus ook voor niet alleen een heerlijke ontspanning maar ook een schonere, sterkere en elastische huid. Het is bekend en bewezen dat de infrarood behandeling verlichting geeft bij:

Chronische pijnklachten:

• Rugproblemen
  • Artrose
  • Diverse Reuma aandoeningen
  • Acute pijn na inspanning
  • Voor sneller herstel na intensieve trainingen
  • Pijn preventie
  • Verbeteren van de stofwisseling.

Wat doet deze behandeling:

• Optimale opname van magnesium via de huid
  • Verbetert bloedsomloop
  • Verwijdt bloedvaten
  • Werkt ontgiftend
  • Vet wordt sneller verbrand en afvalstoffen sneller afgevoerd
  • Verhoogt de stofwisseling
  • Vochtafdrijving via de lymfe
  • Ontspant het zenuwstelsel
  • Stimuleert het immuunsysteem
  • Ondersteund het herstel van de lichaamscellen
  • Reinigt en verbetert huid
  • Geeft energie
  • Endorfine komen vrij
  • bevordert de nachtrust
  • Pijn prikkels uit zenuwstelsel worden overlapt met pijn vermindering van 35-85%
  • geeft pijnverlichting en soepelheid bij mensen met gewricht- en spierpijn, reuma, fibromyalgie, artrose, Bechterew

Ontspanningsmassages

Bij mij hebben deze massages dus niets te maken met een stevige massage. Kies je daarvoor dan kun je die hier niet vinden. Natuurlijk kan het zijn dat schouders en delen van de rug wat extra’s kunnen gebruiken, dat is ook echt wel mogelijk maar voor de rest zijn deze massages puur voor de ontspanning van het lichaam. Stress vergt veel van ons, meditatie en ontspanningsmassage kunnen hier dan vaak veel in betekenen. Vind je het fijn om eerst een meditatie te doen of misschien achteraf dat kan allemaal. Er is tijd en geen haast.

Ik wens je al vast een fijne ontspanning ❣